tisdag 30 augusti 2011

Full fart mot hösten!




Jo då, jag lever fortfarande, men medger att jag varit väldigt dålig på att uppdatera bloggen under sommaren!
Med min "å ena sidan - å andra sidan" filosofi i bakhuvudet så tänker jag att det goda med det är att jag verkligen varit ledig, så ledig att jag glömt bort allt som vanligtvis görs vid datorn.

Efter att ha provat delad semester för första gången (frivilligt val) så känns det också som om sommaren varit ovanligt lång. Först hade jag fyra veckors ledighet, sedan jobbade jag två, sedan två veckors ledigt igen. Ganska okej faktiskt! Dessutom hade vi något roligt att se fram mot, som också var orsaken till den frivilligt delade semestern; Jag har fyllt 50 och då passade vi också på att gifta oss!




Vi har ju båda varit gifta tidigare, så nu körde vi "all in" åt andra hållet. Jag ska förklara; Första gången var det hela konkarången - kyrkbröllop, brudklänning resp frack, stor middag med mycket folk, pompa och ståt. Denna gång blev det laid-back och avslappnat. Kyrklig vigsel i trädgården, enkel men god mat, umgänge med nära och kära, partytält och fri klädsel, filtar och fotogenlampor. Det blev precis så som vi hade tänkt, så härligt!



Vigselakten genomfördes i vår pilberså. Från vänster i bild tärnan Pia,
"vår" präst Nils-Henrik, jag och maken, marskalken Peter.





Den vackra brudbuketten, som min tärna, tillika svägerska,
gjorde till mig!

Alla vackra blommor!

Fler bilder kommer framöver!
Nu lite fika och sedan sängen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar