tisdag 12 april 2011

In i selen igen!

Utlåningsdisk. Konstverket på pelaren: Livsrum, är gjort av Eivor Åberg, 2004.
Läsfåtöljer på avdelningen för skönlitteraturTorget


Idag började jag jobba så smått igen, efter två månaders sjukskrivning. Kändes hemvant och trevligt att återgå till gymnasiebiblioteket, och välkommen var jag också! Med två medarbetare borta så var det lätt att hitta arbetsuppgifter. Skönt att känna sig behövd och välkommen!

                              

Politik igen!

Jag hörde alliansens presskonferens igår, på nätet, angående de förändringar/förbättringar man vill genomföra i sjukförsäkringen. Kan tro att det börjar kosta nu, i opinionssiffror! Man pratar om "vinst", när man gått från
70 000 nya sjukpensionärer per år till 10 000. Vore mer intressant om de diskuterade huruvida folk blivit friskare, för det är ju en helt annan sak, och det har de troligen inte. Skillnaden består i att många nu måste jobba, trots sjukdomar, för de har inte råd att vara sjuka. Kapitalet styr, och borgarna vill efterlikna USA´s tvåtredjedelssamhälle, vilket man i princip lyckats med! Hoppas de som röstade borgerligt förra valet förstår hur det hänger ihop och vad deras val fått för konsekvenser.



Nu till någor mycket roligare; VÅREN!


Kolstrasten sjunger så vackert och har varit så efterlängtad!

I trädgården blomstrar vårblommorna!





Jag blir alldeles salig! Våren är absolut min favoritårstid, mer och mer för varje år!




Kalmar-trip!


I lördags var jag i Kalmar, jag hängde med Hanna på Hannas Pysselstuga, som skulle stå med sin butik och sälja på en scrap-träff där. Samtidigt fick jag träffa min goa kusin Lisbeth och hennes flickor Sara och Emma, som var med på träffen. Det var så roligt!


Pyssel-Hanna!



Fina kort och boxar av Louise Uddenbjörk


Även kannan är gjord av Louise!


Vinnarekort tävling 1.

Vinnarkort tävling 2 - tema grönt och rosa!


Sara och Emma lär sig ett nytt kort; double pocket card.


Ett av Emmas alster.

Lisbeth quiltar så fina saker! Både mor och jag fick presenter: 

En duschhandduk till mor Marianne!


Kökshanddukar till påsk!



En superfin necessär som Lisbeth gav till mig! <3


Mycket fina bilder blev det denna gång!
Ut och njut av våren! :)


1 kommentar: