fredag 18 mars 2011

Elände och katastrofer... och Selma!

I den stora världen  är oron stor. Flodvåg, kärnkraftskatatrof och krig. Det är fruktansvärt, främst för barnen och djuren, som har svårast att överleva och försvara sig. Men mediavågen fullständigt förlamar mig och får mig att byta kanal eller stänga av radion. Mitt hjärta och min hjärna orkar inte höra allt om och om igen.

Skönt då att klia Selma lite bakom öronen, eller knö in fötterna under hennes rumpa när hon somnat med nosen rakt in i soffhörnet!





Även i den lilla världen är det uppror!
VEM har beställt snön?
Efter att Selma och har
glatt oss åt att kunna se lite
mark igen så blev det
alldeles vitt!





Grannarna har rymt fältet och tagit en sista-minuten resa till värmen, så jag "vattnar" de små raringarna Myrra och Joppe. För det "besväret" kom grannen med en alldeles ljuvlig tulpanbukett, i förväg!



Ljuvliga vårblomster!

Ikväll blir det en tidig kväll för imorgon ska jag upp tidigt. Jag ska följa med Hanna på en återförsäljarträff hos Maud på Papperalla! Gissa om det ska bli kul! Som tur är har förkylningen (äntligen) börjat ge vika, så jag törs tro att det blir av! Vi ska få prova på olika nyheter, jag återkommer med bildbevis!

Nu morrar husse i köket, dags att laga till Tacos till TV-kvällen. Det blir nog "Let´s dance", även om jag egentligen gillar "Så ska det låta" mer. Det är ju snart final! Vem hejar du på? Jag velar, Tina eller Jessica? De är häftiga brudar båda två!

So long, simma lugnt! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar