tisdag 22 mars 2011

Raggmunk och lingongrädde!



Idag har jag för första gången lyckats göra raggmunk! Så rackarn´s gott det är! Raggmunk och pannkakor tillhör det jag är mindre bra på att laga till, men skam den som ger sig! Pannkakorna överlåter jag dock till sambon att göra, det är han så fena på!

Så här gjorde jag:
Till en stor potatis tog jag ett ägg, en liten skvätt grädde samt salt. Jag hettade upp stekpannan ordentligt innan första laggen, sedan brassade jag på! Smaskens!

Förkylningen har verkligen belägrat min kropp! Jag hostar, snorar, kraxar och omväxlande fryser och svettas. Fy för den lede!

Selma var trött idag, hon gick inte ens ur buren i morse, till husses stora sorg. Annars brukar hon stå bredvid honom när han sitter och äter sin frukostfil, en hand i filen och en som kliar Selma! Bortskämd? Nejvars!
Det är väl klart att även en Selma kan vara trött ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar