tisdag 8 mars 2011

Kyckling som förr...




Tänkte att jag skulle steka kyckling som man gjorde "förr", ja, när jag var liten alltså, nåja, det betyder hel i ugn. Numera äter vi oftast kycklingfilé. Har fått lite tips av min extramamma här i den lilla staden.

Och så får vi inte glömma att det är SELMELDAGEN idag! :)


Sist, men absolut inte minst, så är det VÅR dag idag, kvinnornas, tjejernas, tanternas! :o))
Njut av dagen lite extra mycket, skit i kilona, ät och drick det du tycker om och må gott!



För övrigt så sitter jag och grunnar på hur jag ska skapa ett grattiskort till en jägare (manlig sådan) som fyller 70 år. Lite intryck och bilder på nätet, lite egna idéer...fortsättning följer! Nu ska jag bege mig till köket, eftersom sambon fortfarande är förkyld så får jag ingen service på min dag, det får bli en annan dag!

Ajöss och godbaj - over and out!


1 kommentar:

  1. ÅÅ kyckling på det gammla viste blev jag oxå sugen på häromdagen , för det ÄR skillnad .
    Om man sen gör den i lergrytan så blir det toppen fin oxå.
    Rakel är sken dräktig :/ å ligger mest å surar ;)
    får jag fråga vad du är sjukskriven för ? du får maila mig om du inte vill svara öppet :)
    Kram å Pussa Selman från Rakel

    SvaraRadera