måndag 7 mars 2011

Om jag hade pengar....

Som sjukskriven blir det här med pengar en påtaglig plåga. Ja, att de inte räcker alltså. Folk med erfarenhet säger att "pengar kan inte köpa lycka" och det är förstås sant, men mitt i den krassa verkligheten tänker jag att jag skulle bli lite mer lycklig om pengarna räckte. Försöker starta min kreativa motor, för att komma på något alldeles nytt, eller åtminstone konkret och snabbt sätt, att få in lite mera kulor. Tyvärr har jag dåligt med soppa i den kreativa tanken just nu, det hänger ju liksom ihop med sjukdomen. Har ju emellanåt spelat en peng på hästar, alt köpt en triss eller två, men det har hitills inte varit min tur. Tips mottages tacksamt!

Nåväl.

Så långt kommen i mina tankar, blir jag arg och frustrerad på den politik som råder idag. Att man blir fortare frisk om man får ännu mindre pengar än tidigare, när man är sjuk. Man blir ju tom frisk med automatik efter en viss tid! Gunnar Nordenstam skrev "Årets nobelpris i fysiologi eller medicin borde naturligtvis ha gått till Fredrik Reinfeldt för hans upptäckt att inga sjukdomar behöver vara längre än ett år - en upptäckt som
saknar motstycke i medicinens historia". Jag kan bara hålla med!

Nog klagat för idag! Som tur är finns det glädjor i vardagen också!

Om en liten stund ska jag ge mig iväg på veckans pysselstund. Det är vuxenvärldens svar på kyrkans barntimme! "Fröken" heter Hanna och stället "Hannas pysselstuga". Där får vuxna kvinnor (ja, tyvärr inga män...) bli barn igen och pyssla, stämpla, klippa, måla, klistra, knåda...ljuvligt! Gör ett besök i Hannas underbara värld! Du hittar henne på http://hannaspysselstuga.se/ (affären) alt http://hannaspysselstuga.blogspot.com/ (bloggen) alt på Allén 61 om du vill se det "på riktigt".

Så slutar jag för nu; Ha en bra start på veckan och var rädda om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar